Reklamace oprýskaného laku - znalecké posudky
Dne 27. 4. 2010 zadáno vypracování znaleckého posudku
Vyzvali jsme Olfin Car Hradec Králové k účasti na posuzování Výzva do H.K.
Dne 30. 4. 2010 vozidlo posuzoval znalec v Olfin Car Hradec Králové
17. 5. 2010 vypracoval znalecký posudek soudní znalec z oboru strojírenství a hutnictví, specialisty na kovové materiály a povrchové úpravy kovů, Ing. Jiří Dvořák, znalecká kancelář, Sušilova 1337, 500 00 HRADEC KRÁLOVÉ Strana 1 znaleckého posudku
Dne 17. 5. 2010 dospěl znalec k těmto závěrům:
Tento mechanismus destrukce lakové vrstvy svědčí o: Strana 10 znaleckého posudku
1. menší přilnavosti lakové vrstvy celého nátěr. systému k základu,
2. nízké houževnatosti vrstvy laku.
Opravou popsaných poškození nedojde v daném případě ke zhodnocení vozidla, ale k jeho znehodnocení a jeho majiteli nevznikne žádný majetkový prospěch, i když se celkové náklady na odstranění vady mohou pohybovat v řádu desetitisíců korun (Kč). Strana 11 znaleckého posudku
Zpracovatel posudku konstatuje, že po provedení všech popsaných úkonů a šetření dospěl k závěru, že posudkem popsaná a v příloze na fotografiích č.2 - 19 zadokumentovaná poškození vozidla provozovaného s proběhem málo přes 20 tis.km teprve po dvě zimní sezony v běžném provozu v tuzemsku jsou Strana 12 znaleckého posudku
t e c h n i c k y n e p ř i j a t e l n o u v a d o u
továrně provedeného olakování vozidla.
Reklamace č. 5 dne 22. 5. 2010 zaslaná Do Olfinu H.K. a do Opel Southeast Europe Praha Reklamace č. 5
Spolu s reklamací jsme do uvedených firem zaslali po jednom paré znaleckého posudku.
Reklamace zamítnuta z důvodu mechanického poškození. Zamítnutí posudku znalce
Reklamace č. 6 dne 12. 7. 2010 zaslaná Do Olfinu H.K. a do Opel Southeast Europe Praha Reklamace č. 6
Upozorňujeme obě firmy, že učiníme další kroky k naplnění našich zákaznických práv.
Vše bez odpovědi.
Dne 11. 9. 2010 posuzoval vozidlo znalec SVÚOM Praha Posudek SVUOM Praha
SVÚOM Praha s.r.o., Výzkum a vývoj, koroze a protikorozní ochrana, korozní inženýrství, povrchové úpravy a ochrana životního prostředí, U Měšťanského pivovaru 934/4, 170 00 Praha 7 - Holešovice, prováděl šetření na vozidle dne 11. 9. 2010.
Dne 6. 10. 2010 dospěl ústav k těmto závěrům: Závěr SVUOM Praha
Mnohočetné defekty na kapotě karoserie vykazující oválnou až kruhovitou geometrii jsou způsobovány po dopadu odletujících kamínků v důsledku skryté výrobní vady při zhotovení povrchové úpravy karoserie. Vrchní vrstva barevného emailu má nedostatečnou adhezi ke spodním vrstvám povlaků. V důsledku nedostatečné adheze mezi vrstvami ochranného nátěrového systému plechové karoserie dochází po dopadu kamínků nejen k prorýpnutí vrstev nátěrů, ale k delaminaci vrchní vrstvy v ploše mnohonásobně větší než je vlastní plocha vrypu.
Povrchová úprava karoserie má nízkou odolnost vůči obvyklému působení mechanických vlivů - odletujících kamínků, projevující se mnohonásobně větším plošným poškozením, než je vlastní plocha vrypU, způsobených odletujícími kamínky.